söndag 21 maj 2017

Som en disktrasa

Som en fuktig, lite illaluktande disktrasa som hänger lite trött över en krok på tork. Just så känner jag mig. Blivit väl mycket umgänge och vin denna vecka. Jobbmiddagen och hotellnatten var mycket lyckad trots att jag endast sov 4 timmar, innan det var dags att dra på jobb. Rätt gäspigt på jobbet. Såg fram emot en dundernatt följande natt men det tyckte inte barnen som tog turer med att hålla oss vakna. Gäsp. Igår for F på bar och träffa vänner så jag hade en kompis här med dotter och vi hade så intressanta diskussioner så vips var klockan 22.30. Hoppsan. Lite väl sent för barnen men å andra sidan hade de haft en lång tupplur på dagen och kunde inte i min vildaste fantasi förstå att det var så sent. Man sku ju tycka att barnen sku ha blivit lite gnälliga, men icke. De somna dock på sekunden, hehe. Vad är bättre än socialt umgänge och några glas kallt vittvin? Ja säg det, men gäspig blir man på köpet. Ikväll ska vi bara slöa hemma, dra lite ogräs och grilla.

Här ser man Xima som vaktar ödlorna. Observera hur trädgåden börjat torka igen trots vattnande. Den som var så grön, så grön, inte så länge sedan. Värmen har kommit. Observera även hur rena fönster vi har (tvätta dem igår) för bilden är tagen genom vår huvudingång. Not bad, eh?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar