tisdag 16 maj 2017

Hotellnatt - allena

Idag tar jag in på hotell. Ensam. Första natten ifrån barnen. Varför gör jag det då?

Projekledningen är här och ikväll blir det jobbmiddag. En middag på 17 personer på fin restaurang lär inte sluta tidigt. Att köra hem sent i en timme och inte kunna dricka mer än ett glas vin under middagen för att dessutom stiga upp tidigt och köra en timme kändes tröttsamt. Kunde ju ta taxi hem från middagen men hur kommer jag på jobb följande morgon? F kom på idén att varför tar jag inte in på hotell, brevid restaurangen och 10 min från jobbet. Men JA, det ska jag ju. Super idé.

Har dock inte riktigt förstått det än att jag inte ska sova hemma. Att jag faktiskt har möjlighet att sova ostört en hel natt (ja barnen har vaknat mycket de senaste månaderna och sömnen har blivit lidande) och dessutom kunna njuta av hotellfrulle.

Men tro det eller ej, jag saknar ju familjen, redan. Fick denna härliga bild skickad av F. Ava ackompanjerar Umi till skolan.


Och igår kväll tog jag denna bild sett från vardagsrummet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar