fredag 10 juni 2016

Dagens funderingar

Ibland lyckas man stanna upp i vardagen och tänka på allt det man har, istället för att fokusera på de små vardagliga motgångarna. Tänk att jag har en partner som jag älskar och vill dela livet med. Lycka! Tänk att vi har samma syn på hur vi vill leva, hur vi vill dela vår vardag, och att vi trivs ihop. Lycka. Tänk att vi fick Umi och Ava! Lycka. Tänk att vi har haft möjlighet att resa och flytta, bara för att vi önskat göra det. Tänk att vi är friska. Tänk att jag har denna chans att få och kunna vara hemma med barnen när de är små, för att jag önskat göra det.  Tänk att jag fått studera. Tänk att jag haft jätte intressanta jobb. Tänk att jag har fantastiska föräldrar och syskon, för att inte glömma vänner. Oj, nej, nu blir listan lång, men ja, ni fattar galoppet. Ibland när svetten rinnen, barnen ropar i kapp på en, magarna kurrar, hunden är kissnödig, disken är orörd, kaffet är slut, roskisen borde föras ut, det är hundhår överallt så är det inte så illa att komma ihåg att dessa ju är vardagliga ting och herrejestan vilken lycka att man har möjlighet att gnälla om sånt!

Dessutom har jag sett att våra plommonträd börjat bära frukt.


Idag när det var så varmt, inne som ute, så hoppade vi för andra gången in i vår lilla pool. Detta var eftermiddagsversionen. Brukar i vanliga fall inte lägga upp bilder på varken mig själv eller barnen halvnakna men nu kommer det ett undantag för tycker vi alla är tillräckligt täckta och känslan i bilden visar precis hur roligt vi hade det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar