lördag 11 juni 2016

Animal Petting Farm i Ta'Qali National Park

Idag på morgonen fundera att hm, ja, vad ska vi hitta på idag då. Solen sken, F var på jobb, orkade inte med strand igen (hade förrästen en super lyckad strand träff med en vän och hennes dotter på torsdagen) och poolen satt vi ju i flera omgångar igår. Sen kom jag ihåg att en kvinna jag träffat igår under hundpromenaden nämnde Animal Petting farm. Googlade lite och kom fram till att det är c.20 min bilfärd, med andra ord perfekt så hinner Ava dra sin morgon powernap på vägen dit. Google gav dock ingen exakt adress förutom Ta'Qali National Park så vi hittade inte precis rätt parkering. Dock inte långt ifrån men första intrycket var inte så bra för allt var jätte förfallet. Hann tänka att det säkert är stängt tills jag hörde några höns. Ditåt, ropade Umi.



Hade fått för mig att det sku vara med farmaktigt, lite mer grönt, att djuren sku vara mer fria men nej, det var såndäna inhägnader var de stod och såg sorsna ut. Inte alls min grej. Blir riktigt illamående av zoon och akvarium osv. Blev dessutom sjukt irriterad på mig själv att vi ens åkt dit. Men nå, det som räddade dagen var att jag såg hur de hämtade ponyn och hästen från ett helt annat ställe, var de faktiskt sprang omkring och det var stort och grönt. Yes, med andra ord är de i alla fall nattetid annanstans. Bör också påpekas att inhägnaderna nog var städade och så.




Stället var mindre än jag tänkt mig och det fanns två lite trötta rutschbanor som Umi nog ivrigt prövade. Sen gick vi två turer runt och såg lama, häst, pony, getter, åsna, olika fåglar men kaninerna skippade vi för de var i små burar och det vill jag inte se. Åååh wauuu ropade Umi konstant så han verkade ju digga men nå, inte något jag sku besöka igen eller rekommendera heller. Allt kändes lite slitet och förfallet, fast nu i efterhand tycker jag att det ser helt OK ut på bilderna. Kanske vårt besök präglades av den förfallna starten eftersom vi kom in bakvägen. Det var helt folktomt för vi var där redan kl.09 på en lördag morgon men folk började nog komma speciellt när vi var påväg bort. Vi hittade en café-bil var vi fick juice och Umi fick en slickpinne som gåva. Andra gången i hans liv han äter slickpinne och det var nog minsann spännande. 


Allt som allt helt OK förmiddagsprogram för det är ju int bara barnen som behöver variation utan man själv också, men ska nog påminna mig själv om att inte gå och kolla på djur om det inte är på en riktig farm, vilket jag hade för mig att detta skulle vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar