fredag 10 juli 2015

Stickan i rumppan

För 10 dagar sedan fick jag en ordentlig sticka i rumppan när jag satt på terassen och lekte med Umi. Sedan dess har både min mamma och F försökt operera bort den men konstaterat att den sitter så djupt och är såpass stor att de helt enkelt inte får ut den, att mer professionella verktyg behövs. Hmm, jag är inte sån som tycker om att ringa hälsostationen i första taget så satsade på att kroppen säkert pressar ut den. Några dagar gick, en vecka gick och kroppen pressade nada, inget alls. Det blev bara svullet runt omkring. Min mamma och F temade upp sig emot mig och gnällde och tjatade att jag måst gå till hälsostationen. Jag försökte föreslå att jag på kejsarsnittet kan be dem samtidigt skära i rumppan, men min idé var inte så uppskattad. Infektionsrisken tänkte jag att antibiotikan som man väl får efter snittet fixar det, fast får man ens automatiskt antibiotika? Jag fick det ju senast för min CRP var uppe vid 280 men ja, kanske man inte ens får antibiotika vid planerat snitt. Anyways, igår samlade jag buttert mod och ringde hälsostationen och fick en tid samma dag. Snabbt fick sköterskan ut stickan som visade sig vara ett par centimeter lång och tjock som en halv tändsticka. Nice! Min pappa frågade genast om jag sparat stickan, men öh, nej, det gjorde jag nog inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar