måndag 18 maj 2015

Tillbaks till vardagen med styv kropp

F har haft fullt upp nästan varje kväll förra veckan med repetition inför tetater föreställningarna och sedan själva föreställningarna så jag har spenderat mycket tumis tid med Umi, så ska bli skönt att ha familjen återförenad igen. Jag ska försöka jobba lite, träffa några vänner, gå till mödrarådgivningen och simma. De senaste nätterna har vi varit hemma, vilket ju nog är lättare, än att vara på lande, med Umi. Han kan fritt gå omkring och man vet att allt är babyproof och han behöver inte vaktas hela tiden. Igår kunde jag till och med ligga en hel timme på soffan medan han pyssla på med sitt. Guld värt när kroppen bara vill ligga. På lande har man givetvis fördelen med naturen och det är bara att öppna dörren åt Xima som stornjuter av att få vara fritt ute egentligen hela dagen, om hon så vill. Dessutom njuter jag stort att se havet från fönstret och Umi tycker klart det är spännande med kottar, buskar, sand osv. Båda ställena har med andra ord sina fördelar. Igår för Ximas eftermiddags promenad fick jag stoppa barn och hund i bilen och köra till ett platt natur område för att undvika backar. Backar, redan utan vagn, är jobbiga och mina höfter blir så jäkla onda och låser sig i bästa fall. Men min lösning visade sig fungera bra och vi hade en trevlig promenad och jag undvek att bli styv som en mumie. Förövrigt tycker jag att det är skit tråkigt att redan i detta skede av graviditetet vara så styv och gå snigel fart, jag har ju ändå 2 månder kvar. Nå, en dag i sänder, vissa dagar är bättre än andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar