lördag 16 maj 2015

Under the same Roof & Arabia Street festival

Igår var det premiär för teater produktionen (Under the same roof) F varit med i. Mina föräldrar vakta Umi så att jag också kunde gå. Kom på att jag herregud inte varit borta från Umi en enda kväll på flera månader, vilket jag dock inte ens tänkt på i och med att vi varit på resa och så. Super kul att komma iväg. Föreställningen var delvis interaktiv så publiken deltog i storytelling. Jag kan riktigt dra mig från såna tillställningar var man inte bara får sitta tyst och iaktta men förväntas delta, men i detta fall så var det precis lämpligt och faktiskt riktigt kul. Det var mycket som hände hela tiden så man märkte inte ens att föreställningen var 3 timmar lång. Finns en recension i Ny Tid. Jag hade under tiden fått sms av min mamma som sade att Umi somnat bra efter en trevlig kväll. Härligt! F blev kvar för lite skålande med gruppen så jag knalla iväg hem. Men när jag kommer hem vid 22.30 möts jag av ett glatt babbel. Skurken gjorde precis som senast när mina föräldrar vakta honom några månader sedan, dvs somnade bra men vaknade efter en timme. Han stod i sängen, sjöng, hoppa, babbla och ropade mammaaaaa. Han var på himla gott humör men ville nog se mamma. Mina föräldrar åkte hem och Umi var klarvaken. Det var som om han inte ville somna om för han ville kolla att jag säkert var där. Vid midnatt somnade han äntligen. Då var jag nog skit trött. Sen börja rumban. Han vaknade varje timme och grät och lugnade sig inte före jag tog honom i famnen. Stackaren hade klart mardrömmar för han var både under täcket och hade tutten (nappen) men grät ändå sådär sorgset. Vid halv fem somnade han äntligen ordentligt och sov till halv nio. Vi var en ganska gäspig familj idag.

På eftermiddage åkte vi ändå iväg till Arabia Street Festival. Det är en endags happening med diverse konst program, mat, och African Village var det även fanns dansuppträdande, trummor och mat. Jag åt en portion från Zambia och Umi digga dansuppvisningen. Solen sken och massor med människor i alla åldrar och från alla världens hörn. Vi kände oss mycket piggare efter att ha sett folk, lyssnat på musik och ätit alla möjliga grejor från olika matstånd. Glömde förståss ta bilder från Africa Village men här kommer några allmänna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar