söndag 8 mars 2015

Sjukhus update

Dagen gick rätt bra, Umi hade två kortare stunder som han lekte i sängen och såg piggare ut. Tyvärr varade de inte jätte länge men resten av tiden var han lugn och trygg, som han är, men var trött. Vår vårdare blev så förtjust i honom, lite gulligt. Han var så duktig med att få all medicin och alla prover som togs. Han fick andningshjälp varannan timme hela dagen, och det hjälpte och han trotsa inte alls emot.  Han log mot alla som kom in i rummet och vinkade åt dem som gick förbi, trots att han var helt slut. Charmören!

Jag kom just hem, dvs kl.21 på kvällen, var med honom hela dagen. F var också där förutom ett par pauser när han for hem och promenera Xima. Vi beslöt att igen göra så att jag kommer hem till natten, får sova och blir frisk och F blir med honom på sjukhus. Härligt att Umi är så trygg med båda att det inte spelar någon roll vem som blir kvar. När jag åkte så väntade vi ännu på ett provsvar, från svalget, men annars är alla prover negativa så det läkaren mena att luftvägarna helt enkelt var så kraftigt täppta och det är därför som lungorna rosslar något så otroligt och lär även vara ganska vanligt i ett års åldern. Trots att det kan vara vanligt ska allt med andning givetvis tas på fullaste allvar. Men får se ännu imorgon vad det sägs. Vi har fått jätte bra vård, alla har varit trevliga och proffsiga. Nu ska jag vila och umgås med Xima. Imorgon hoppas jag att han får komma hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar