söndag 8 mars 2015

Sjukhus

Det blev ingenting av att sova ute och Umi började andas sämre längs med dagen. Han som normalt är så aktiv bara låg i famnen hela dagen. Maten smaka inte och det lilla han åt kom upp när han hostade. På kvällen, vid sjutiden, tänkte vi nej nu får det räcka så vi åkte till Jorvs sjukhus. När vi kom in lyssna de på hans lungor och tog in oss direkt, förbi hela kön. De börja genast ge andningsmedicin genom en mask på ansiktet och tog prover. Snart beslöt dem att han tas in över natten. Vi beslöt att jag stannar med honom, delvis på grund av språket, F talar ju inte finska. Det tog dock evigheter innan vi kom till själva bäddavdelningen och i det skede börja jag vara redigt slut, jag var ju ordentligt förkyld, så F beslöt att bli och jag åkte hem. Klockan var vid midnatt. Min första natt ifrån Umi, kändes nog knepigt att lämna dem på sjukhus och själv åka hem. Som tur bor vi helt nära. Jag sov som en sten och vaknade friskare. Kom tillbaka vid 07.30 så fick F fara hem en stund. Umi fick masken varann timme hela natten men sov rätt bra däremellan. Han testade negativt för infektion och rs-virus (heter det så) men läkarna beslöt att hålla honom ännu en natt. Så nu är vi alla här, Umi sover och F vilar på en madrass på golvet.

4 kommentarer:

  1. Massor av kramar till er! Hoppas ni får komma hem imorgon. KRAM ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi hoppas. Sku vara jätte skönt att få hem honom. KRAM

      Radera
  2. Men stackars liten! Och stackars er! Hoppas han börjar må bättre fort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ush, och ännu en natt på sjukis blir det. :/

      Radera