tisdag 7 november 2017

Fina långa ben!

Förra veckan när barnen hade höstlov och F jobbade, promenerade jag och barnen Xima efter en regnig natt. Det fanns en hel del pölar här som där.

Jag: Akta pölarna för vi har inte stövlar på. Jag glömde sätta dem.
Ava: Giiiis oppa pöööl.
Jag: Jo det är sant att Greta Gris (peppa pig) hoppar i pölar men hon har stövlar på. Sen när Umi och Ava har stövlar på så får ni också hoppa i pölar.
Umi: Akta mamma, stor pöl. Oj nej, hur göra nu? 
Jag: Gå på sidan så stiger jag över den.
Umi: Wow, mamma har så fiiiina långa ben.

Man tackar och tar emot. Har nog aldrig i mitt liv hört att jag har så fina långa ben. Haha!

Umi är helt fascinerad över sina egna långa ben. Allt handlar om hur stor han är, hur långa ben han har, hur stor fin mage han har, hur långa armar han har, hur stort huvud han har. Stolt som en tupp. Ava åsså hörs i bakgrunden. Faktiskt är hon ganska lång i jämföran med andra i sin ålder, här på Malta. Vi mätte hemma och hon var 92 cm och Umi 99,5 cm. Hur exakt det nu sen är är en annan femma men enligt hemma mått så har hon vuxit 3 cm sedan juli, så undra på att alla byxor är korta och alla man träffar säger herregud vad hon vuxit. Fina långa ben minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar