söndag 26 november 2017

En snabbtur till Rom, allena

I början på veckan fick jag äntligen veta att jag inte fick det intressanta jobbet jag sökt. Jo, tog 4 veckor att få det bekräftat. Himla irriterande, speciellt som vi har andra planer på lut och man vill helt enkelt veta för att planera vidare. Nå, no time to waste, så samma dag beställde jag en av och an resa till Rom, för att förnya mitt pass. Vi planerar nämligen en längre resa.

Jag landade onsdagskväll och kom hem på fredagseftermiddag. Men otroligt vad jag hann med. Passansökningen gick i ett huj så resten av tiden kunde jag strosa runt och besöka ställen, det var nämligen min första gång i Rom. Vilket stad alltså! Känns som att bilder inte alls gör staden rättvisa men nå, lägger nu ändå ut några. Det som man inte lyckas fånga på bild är alla små charmiga gator, enorma alléer, caféer, espresson som dracks vid bardisken, dofter, pizza slicer i alla hörn, historiska byggnader så långt som öga når, konst gallerier, och ja, helt enkelt en storstads känsla. Har inte saknat det innan jag var mitt i smeten. Så himla kul. På torsdagen gick jag 15 km så hann ju verkligen se en del.











Till sist barnen med väskorna jag hämtat från Rom. Tyckte de var ganska gulliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar