fredag 30 juni 2017

När det inte går som i Strömsö.

F åkte som sagt igår kväll till Barcelona. I samma väva blev Umi rikigt dålig i magen. Det enda nya han ätit var en specifik glass. Sen åt vi nog lax till middag som han inte ätit på en stund men har svårt att tro att det sku ha åstadkommit liknande effekt eftersom han alltid ätit lax och aldrig reagerat. Anyways, F åkte iväg och Umi och jag vakade en stor del av natten. Vi hade simträff med vänner men den fick jag annulera. Jag var hoppfull ännu på morgonen för liknande reaktioner går snabbt om, men när jag till sist väckte Umi vid halv nio och såg att han var blek som ett lakan, hade helt vita läppar, var helt svimfärdig, genom svettig och orkade knappt stå på benen så visste jag ju genast att man inte kan ta ett barn i detta skick ut i +35C hetta. Xima fick därav också skippa sin morgonpromenad. Som tur har vi ju enorm trädgård, men tror faktiskt det är första gången i Ximas liv som hon inte fått en morgonpromenad. Helt omöjligt att ta ut Umi och gå, eller ens i vagnen, i denna värme när han var i detta skick. Men hur ska jag få honom på benen?!


Kall vattenmelon. Det enda han gick med på att äta. Yes! Det har ju vätska. Satt på TVn och lyckades få i honom vatten, juice on en fjärdedels banan. Seger! Färgen kom också tillbaka och efter någon timme kom han ut och tittade på medan Ava och jag vattnade. Härligt. Hann bli redigt oroligt på morgonen och fundera, hur ska jag fixa detta?! Typiskt också att sådant sker när man är ensam med barnen.

Såhär bra såg det dock ut några timmar senare! Det finns hopp om att vi klarar oss trots att magen inte ännu är helt prima. Xima ska få en längre promenad i kväll och dessutom är vi bortbjudna på middag. Kanske vi till och med kan gå. Återstår att se.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar