måndag 2 januari 2017

Äntligen dras fukten ur luften

Vi har haft det så fruktansvärt fuktigt och kallt här hemma. Jag gav ju det fina rådet tidigare att ha en avfuktare men vi har inte själva haft en, förrän idag! Den som hörde till huset fungerade inte så F och Umi knalla iväg till butiken och hämtade hem en. Herrejestans vad den sugit i sig vatten, flera liter på 3 timmar i barnens rum och detsamma i vardagsrummet. Man riktigt hör hur vattnet rinner in i den. Inte undra på att det varit sådär ruskigt kallt. Vi har haft +14 C inne idag och då ska man tilläga en redig dos fuktighet för att få den riktiga känslan. Nej ush, vad jag frusit, plus att jag då drabbats av den andra ronden av förkylningen. Hoppas inte alla andra också får den utan att jag helt enkelt fått den för jag varit så frusen. Att skaffa en ny avfuktare på 30 liter för 250 e är minsann väl spenderade pengar. Här börjar den nya, mindre fuktiga och kalla, vardagen!
Frusen, täppt, sur och trött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar