tisdag 22 november 2016

När man får hjärnsläpp

Åkte in till Valletta imorse, tidigt, kvart i sju, för att fixa pappersarbete. Borde ha åkt tidigare, fastnade i trafiken men att hitta parkering tog nog ändå priset. Att det är svårt att hitta plats är inte ngt nytt men att de dessutom stängt av alla parkeringsplatser och alla smågator runt omkring, på grund av en film som spelas in i området, var minsann frustrerande. Efter 20 minuters snurrande insåg jag (var alltså ensam) att det inte blir till något och tog den sista väldigt olagliga men lediga platsen.

Fick allt fixat men när jag kom till bilen ser jag hur bilarna på andra sidan gatan får böter. Tänkte att jag inte vill bli fast på bar gärning så bäst att obemärkt slinka in i bilen och gasa iväg. När jag smidigt kastat mig in inser jag att jag sitter på fel sida, alltså inte bakom ratten... Fortsätter min smidiga entrée och lyckas tränga mig förbi mitten partiet men när jag väl är bakom ratten märker jag att jag inte stängt dörren. Stön! Ser att bötskrivaren lagt märke till mig. Sträcker på mig som en daggmask i regnet och lyckas få tag i dörren till förarsätet. Den smälls dock fast lite väl hårt så bötskrivaren spärrar sina stränga ögon i mig. Knappt så att jag fått nyckeln i låset innan jag gasar iväg. Yes!

Fick allt fixat och slapp undan böter, men att sätta sig i förarsätet när man själv kör kändes mindre smidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar