måndag 3 oktober 2016

När klädhögarna växer

Drar på mig en skjorta och ett par shorts på morgonen när vi far någonstans med barnen. När jag fått barnen och sova tupplur drar jag dessa kläder av mig och slinker in i något mer trädgårdsanpassat. De första kläderna är inte smutsiga så jag kastar dem på sängen, för de kan ju användas igen. Onödigt att tvätta dem efter en par timmars användning om de nu inte sku ha blivit klottiga. Samma berör trädgårdskläderna. På kvällen drar jag antingen på samma kläder som på morgonen eller något annat, beroende på vad vi gör. Dessa kläder är efter ett par timmars bruk nu inte heller smutsiga. På detta vis samlar jag på en helt enorm hög med kläder som är använda men inte smutsiga.

Trädgårdskläderna används typ varje dag tills de är så skitiga att de verkligen behöver ett varv i tvättmaskinen. De andra kläderna får brukas ett varv till, ibland fler ibland inte alls. Till mina stora frustration kastar jag även använda, smutsiga, kläder i samma hög innan jag stupar dödstrött i sängen. Jag vet, det är ju bara upp till mig själv att lägga de smutsiga kläderna direkt i tvättkorgen istället, men det blir aldrig av. Går relativt ofta igenom denna hög. Vad är smutsigt, vad kan användas på nytt och vad kan vikas in i skåpet så som jeans och sånt. Och ja så har vi ju ännu kategorin "inte vika in i skåpet men inte ännu tvättmaskin material" och det är ju det mesta högen består av.

Samma gäller givetvis även barnens kläder. Sånt som man har hemma, sånt som de haft när vi varit någonstans, sånt som är skönt att tupplura i, semi smutsiga kläder för trädgårdslek, och använt men inte smutsigt som kan användas fler gånger osv osv. Högarna är never ending.

Those were the days när det var så varmt att barnen endast var i kalsonger/blöja och jag hade det tunnaste minsta linne på mig hemma, that was it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar