torsdag 1 september 2016

Stackarn har feber

Ava gnydde ett tiden i natt. Tyckte hon var lite varm men var inte säker om det var för hon var inklämd i ena hörnet av spjällsängen vart fläkten inte riktigt når eller stegring. Tog mig cirka 20 minuter att buffa henne till sömns. Några timmar senare hör jag henne igen. Nej, nu är hon nog jätte varm. Mätte febern som visade 39C. Hon fick vatten, febernedsättande och krypa ner i vår säng. Hon hade dock mycket svårt att somna om. På morgonen kände jag en liten hand som skuffa till mig. Det var Umi som stod där halv sex tiden och kröp upp i sängen. Det är tajt med alla fyra för vår säng är bara 150cm bred. Man borde ha minst 180 för att på något vänster rymmas. Det händer ju dock mycket sällan. F tog Umi och de gick och la sig i hans säng.

F beslöt att ta en day off, råkade vara en lugn dag på jobbet, så jag behövde inte annulera klubben som Umi sett fram emot, utan medan F blev hemma med Ava kunde Umi och jag fara på lite bonding time. Det var roligt. Efter lunch och siesta åkte F och Umi på lite ärenden, medan Ava och jag myste hemma. Lyx att han kunde ta en ledig dag och att vi kunde dela upp oss på detta vis. Svårt att underhålla Umi samtidigt som Ava klänger fast i en som en koala. Febern sjönk i något skede till 38.3 men steg igen till 39.2 innan läggdags. Nu hoppas vi febern ger sig de kommande dagarna. F kunde ta ledigt ännu imorgon. Så super med flexibelt jobb när det kommer till sjuka barn.


En teori om vad som orsakar febern? Ja, alltid har man ju teorier, sen får man det sällan bekräftat. Umi har i en veckas tid haft en seg hosta, snuva från och till och en natt hade hög feber. Jag tror att detta helt enkelt är Avas version av samma förkylning. Märkligt sku det ju ha varit om hon sku ha lyckas undgå den helt och hållet. Det kan givetvis vara något helt annat men hittills tror jag på detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar