torsdag 15 september 2016

Of course!

Jag: Vänta Umi, jag tar av din skjorta, det är så varmt.
Umi: Of course, mamma!

Haha, ja just det.

Jag: Oj nej, jag tappa det i golvet.
Umi: Ouuuh nouuuu, mamma.

F kommer hem från jobbet och Ava och jag uppvisar grejor som Ava själv grävt fram från skåpet.

Jag: Look! Ava found these shoes.
F: Wow, nice shoes.
Umi: Umi också ha fina shoes.
Jag: Umi vill du pröva skorna.
Umi: Jå, Umi ha skorna, fina shoes.
Jag: Dom är nog för små, men pröva du dom här istället.
Jag (ropar åt F): There are nice but still too big on him.
Umi: Too big shoes, mamma ta bort. Inte bja shoes. Umi ha egna bja sko!

Tycker man minsann börjar höra lite engelska influenser här hemma. Och så har vi förstås franskan.

- Ava, vill du ha mera bröd?
- Umi aussi meja bjöd. Mamma bjöd, pappa painEncore mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar