onsdag 10 augusti 2016

Vi har kommit hem!

12 dagar gick både snabbt och långsamt. Snabbt för nu är vi hemma igen, men långsamt för vi hann med en massa. Förutom att ha varit på sommarstället så har vi träffat vänner, besökt min mommo, ätit kräftor, besökt min kompis lande, Ava fick ett års vaccin och jag har handlat lite kläder inför hösten. Vad är bättre än att visa glimtar av våra dagar. Tyvärr är de flesta bilder lite semi suddiga men nå, så blir det lätt när man viftar med telefonen.


Mina föräldrar tog Umi på en roddtur
Kolla vilken fantastisk utsikt min kompis har från deras kök på deras sommarställe.
OS simning med kusin Lucas


Åka med Affas (som min pappa kallas av alla barnbarn) traktor är roligt!


Mina föräldrar och jag åt några kräftor. Mycket gott.
Här rostas det bröd.


Ava blev helt tokig i, på gränsen till besatt av, min gamla docka.

Ava och mommo kramas.
Vi klara hemresan med hedern i behåll. Umi har tutt (napp) som ljuddämppare, hehe.
Jag är jätte glad att jag åkte iväg trots att jag i ett skede undrade ifall det är värt att flyga ensam med två vildbasar. Det gick ju hur bra som helst. Flyget hem kändes urlångt men det gick ändå bra. På flygfältet betedde de sig exemplariskt.

Men visst är det skönt att ha kommit hem. Trodde jag sku tycka att uh, vad det är varmt, men jag tycker bara att det är jätte skönt. Lite på trettio grader i skuggan och en skön bris. Härligt. Barnen har hunnit plaska i minipoolen och de var också glada att se pappa och hitta sina leksaker. F hade fixat så fint, inte bara dammsugit och moppat, utan också tvättat fönster, bytt lakan och handlat sånt som vi alla tycker om. Han har nog väntat på att vi alla ska komma hem. Han hade lyckats fixa ledigt idag så nu ska vi bara njuta och säkert gå en sväng till stranden på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar