måndag 25 juli 2016

Hur gick festen?

Dagen börja med att FYRA barnfamiljer annulera. Nice. Det droppa lite på humöret kan man lätt konstatera. Kändes slött när man fixar och ordnar fast jo, alltid bättre att sjuka vuxna och barn stannar hemma men ändå tråkigt. Men det goda var att det blev så himla bra!

Vi var allt som allt 16 vuxna och 9 barn och insåg att vi nog hade gjort en överkill med att bjuda 18st barn för detta var just lämpligt. Det blev precis så som jag tänkt mig och hoppades att det skulle bli, dvs rento! Alla var avslappnade, alla glada, barnen lekte ganska självständigt inne och ute, det var folk från alla världens hörn och maten blev god. Que bueno!

Ava då, trivdes hon, det var ju ändå hennes fest? Nå, hon sov bara en timmes tupplur innan så hon var faktiskt lite trött och famnig men nog var hon också nöjd däremellan. Det lustiga var att när jag vinkade av den sista barnfamiljen och gick in efter ngt och lämna Ava på golvet så kröp hon upp i soffan med en bok och verkade så rofull så jag lät henne mysa där en stund innan jag tog födelsedagspresenten hon fick av oss, ett activity house, och gick ut. Hon satt i en och en halv timme (!) helt koncentrerat och lekte med huset och fyllde det med sand. Umi likaså. Det var ju urskönt. Barnen varva ner och vi med. Jag hann gå ut och promenera med hunden, tala med folk, dricka ett glas vin och bara njuta av den sköna atmosfären. De sista gästerna gick vid nio och de hjälpte alla med att bära in allt så det var ju super.

Var riktigt glad i kroppen efter dagen. Skönt mör. Bilder då? Hehe, glömde faktist att ta på maten, förberedelserna, Ava, och under själva festen men vid kl.20 efter min hundpromenad tog jag tillfället i akt och snappade den enda bilden från festen. Man kan urskilja hur alla sitter på stenblocken som vi fixat. Det var ju super praktiskt.


Hann dock ta lite bilder från förmiddagen. Ava fick en babygunga. Trots att barnen ser så allvarliga ut hade de jätte roligt.

 

Activity house som båda tyckte om.
 

Ava med en docka hon fick av min mormor, så fin! Och en bild från födelsedagsbarnet kvällen innan. Nu har vi en ettåring och en tvååring i huset. Full fart med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar