måndag 2 maj 2016

Att flyga, ensam, med två barn under 2,5 år

Ja, det har jag tänkt göra nu i sommar. Först när jag började snegla på flygbiljetter till Finland så hittade jag endast flyg som landade kl.02 på natten eller åkte 05.50 på morgonen och när man har två trötta barn som skall bäras ut ur ett flygplan så kändes det mer jobbigt än lockande. Är man två vuxna så kan man ju bära ett barn var och då är det ju inga problem. Att flyga ensam med två barn under 2,5 år känns redan som en utmaning i sig och att dessutom flyga skitjobbiga tider kändes bara nej. Men plötsligt, från intet, fanns det direkta flyg med suveränt passliga tider! Då var det bara att slå till! Så ja nu är biljetterna bokade. Barnen och jag kommer 12 dagar i början på augusti (eller redan från den 28. juli). Blir helt super kul att träffa familj, vänner, att barnen får träffa sina kusiner, och att bara vara på sommarstället för det är nog en av de finaste platserna jag vet. Så himla skönt!

Hittills har Umi alltid flugit i famnen för han varit under 2 år men nu kommer han att vara 2 år och 4 månader och Ava precis 1 år. Blir intressant att se hur han kommer uppleva flygresan i egen stol. Blir även mycket intressant, för mig, att se hur det kommer att fungera att assistera Umi medan jag har bjässen Ava i famnen. Tänker dock så att det blir som det blir och i värsta fall är det fyra skit jobbiga timmar på flyget vilket jag dock tvivlar. Tror det kommer att gå riktigt bra! Umi är en så jätte duktig resenär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar