söndag 10 april 2016

Vilken fantastisk söndag!

Den började dock surt. Jag hade sovit mycket dåligt och var jätte trött och hängig, för att inte nämna sur. Gick dock och la mig igen när F stigit upp och trots att jag inte somnade om så gjorde en timme susen, att bara ligga och dra sig. När Umi vaknat samlades hela familjen i sängen. Så skönt att bara softa i pyjamas. Sen åkte vi och min mamma iväg på jordgubbsfestival som hålls varje år. Visst inte riktigt vad vi skulle förvänta oss. Vi hade ganska tur med parkering och kom riktigt nära själva området. Sedan dalla vi runt, smaka på olika jordgubbsrelaterade godsaker och njöt av att titta på folk. Bra stämmning helt enkelt.

 

Ava blev snabbt upgradad i vagnen och Umi fick gå. Det fungerade super bra. Han höll hårt i handen när där var så mycket folk. Otroligt väder, riktigt varmt i solen men svinkallt när solen gick bakom moln, ja sådär typisk nordisk sensommar.






















Efter några timmar plockade vi upp min pappa. På vägen slank jag in i en liten matbutik för tanken var att vi skulle testa grillen F hållit på att bygga av stenblocken i vår trädgård. Lite last minut att hitta grillbart men det hade helt enkelt inte blivit av att planera på förhand. Hittade lite korv, stora paprikor, en aubergine och tänkte äh, det blir vad det blir. Men det blev ju så jäkla bra.



När barnen somnat så satt vi ner oss vid vårt "nya" trädgårdsmöblemang med ett välkylt glas vittvin och grillmaten. Den blev super lyckad. Korven var förvånandsvärt god, paprikorna var goda och likaså auberginen. Jag som sovit dålig blev helt fnittrig av två små glas vin. Fnittrigheten gick dock över med kaffe och en portion vaniljglass med jordgubbar. Vilken lyx lunch alltså.


Var ganska kyligt i skuggan så efterrätten avnjöts i solen. Så himla skönt. Barnen vaknade en stund efter att mina föräldrar gått till hotellet och då gick jag på en längre hundpromenad, ensam. Vinden blåste och jag såg inte en kotte på vägen. Kvällen gick rätt fredligt till och när barnen somnat kom jag ihåg tvätten som hängde på tork och när jag gick efter den möttes jag av en vacker stjärnhimmel. Kände riktigt hur denna dag fyllt på energiresurserna och nu känner jag mig redo för en ny vecka.

Bjuder på lite bonusbilder från tidigare dagar. Min mamma som kastar boll med Umi och Ava som äntligen börjat känna sig trygg med mina föräldrar. De kan nu både bära på och mata henne, något som var helt otänkbart den första veckan. Till sist ännu Ava som nu konstant står, och är så himla glad över det. Hittade henne också klockan fyra på morgonen stående i sängen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar