tisdag 29 mars 2016

Förbereder oss för besök

Mina föräldrar kommer i övermorgon, hurraaa! De bor inte hos oss men vi hoppas de gärna spenderar mycket tid hemma hos oss. Idag medan F var i banken fick jag för mig att tvätta fönstrena. Märkte nu senare att de inte alla blev helt fläckfria men i mitt försvar så höll barnen på som två apor varje gång jag vände ryggen. Umi satt på Avas rygg och ropa kåpetikåpetikååå och när han inte gjorde det så lyckades Ava ta sig fram till närmaste ogräs och klämma i sig en näve. Hon har förövrigt börja öva sig att stå. Hon kommer nu ockå från mage/rygg tillbaka till sittandes position, sedan igen ner på mage, några armhävningar på raka ben, och sedan upp på knäna och grabbar tag i närmaste person och hasar sig upp och stå. Hon kommer att vara livsfarlig inom kort. Bilden några dagar sedan när det var betydligt kyligare i luften.


Medan barnen sov var jag igen ute och rev en massa ogräs och F fäste plankan under porten. (Vi gav upp idén att använda bambustickorna.) Sedan testa jag den nya dammsugare och herrejestans vilket drag. Här blir nog inga hundhår kvar och skräpar. Perfekt! Fiffigt nog åkte vi alla, inklusive Xima, efter mitt intensiva dammsugande till stranden var vi alla vadade i det super sköna vattnet. Som hundar brukar så rullade Xima sin våta kropp i sanden. Ah, härligt, välkommen sand och sjögräs till det städade hemmet, haha. Nå vi andra var inte mycket bättre heller när vi steg in med sand mellan tårna och i byxbuntarna. Men det är bara sand, och vips var det fint igen.

Finns det såhär mycet sjögräs på stränderna? Ja och nej, denna strand är inte städad, ännu, därför går det bra att vara där med hund för där är knappt några människor, dock fler för varje gång vi går. Turismen börjar sätta igång.


Finns så mycket att fixa i hemmet och kommer säkert att fortsätta så en god tid framåt men vi känner oss redo att ta emot de första besökarna! Välkomna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar