söndag 8 november 2015

Day after party

Huvudvärk? Faktist inte! Trött? Inte så farligt! Kom hem vid kl 01 efter en rolig kväll. Gjorde verkligen gott att komma ut och lufta sig lite. Festen jag gick på var alltså en klassträff, 20 år sedan vi började på gymnasiet. De flesta har jag inte sett eftersom jag direkt efter gymnasiet åkte utomlands, sedan studerat i Åbo och sedan igen varit utomlands. I början kändes det som att jag endast kände igen en bråkdel men längs med kvällen så vågar jag nog påstå att jag kunde placera de flesta. Kanske en orsak är att jag endast gick ett år med denna klass för sedan åkte jag på utbyte så kanske helt OK att inte komma ihåg alla. Man drog lott om var man satt vilket var himla bra för annars hade det garanterat blivit så att man suttit med gamla bekanta, men nu satt jag faktiskt med två som jag inte överhuvudtaget kände, inte nu och inte då heller, och en vän. Tyckte vi hade riktigt kul trots att jag måst medge att jag var lite skeptisk till en början. Den senaste klassträffen, som jag inte närvarat på, lär inte ha varit så lyckad. Många hade ändrats men ändå satt gamla roller i, det "populära" gänget vs det "mindre populära" osv. Nu kändes det ganska relaxed och alla verkades trivas.

Hur gick det hemma då? Det lär faktiskt ha varit skit jobbigt, inte för att jag var borta, för barnen är ju lika trygga med F som med mig men för att Umi går igenom en mega super gnäll fas (mera tänder ?) som exploderat i en en timmes gråt konsert och vägran att äta och när konserten äntligen kom till sitt slut så tog Ava över. Pust, men på den goda sidan så tog Ava flaskan utan problem och det var ju helt super! Jag lyfter på hatten till F att han klarat sig för jag vet hur eländigt jobbigt det kan vara när båda vill vara i famnen och gråter hysterisk, och specielt för att han höll god min. Inte ett sms, samtal eller något, han ville att jag skulle njuta av kvällen. Först efter att båda somnat så skrev han puuuuh, jobbigt var det, men nu är det tyst.

Idag farsdagen till ära regnar det men F och Umi var länge ute i regnet och hade kul. Ikväll skall vi till mina föräldrar på middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar