lördag 19 september 2015

Klassträff

Eftersom vi flyttat en del när jag var barn så har jag hunnit gå på olika klasser i olika städer. Hela lågstadiet, förutom klass 5 då vi bodde ett år i Frankrike, gick jag i svenska samskolan i Tammerfors. Idag var jag på klassträff! Har inte sett dem, förutom en, sedan 1993 (!) så det var ju lite spännande. Vissa såg precis lika ut och vissa mindre, och så var där ett par som gått på klassen efter min tid. Jag deltog i lunchen som hölls på Cafe Piritta. Himla kul! Hade först tänkt att jag sku ta med Ava men tänkte sen att nej, det ska jag nog inte göra, jag vill ha lite me-time och kunna umgås på riktigt utan att stressa över om hon sover, kommer hon att vakna och är hon månne hungrig osv. Eftersom vi aldrig gett flaska åt henne så gjorde vi helt enkelt så att jag amma till sista minuten, innan jag sprang iväg till tåget och så kom F, Umi och Ava efter mig med bil. Jag gick hemifrån vid 12 och de sku plocka upp mig vid kl.15 (man kan räkna med att Ava hålls mätt i 3 timmar, speciellt om hon sover) men eftersom Ava inte hade någon panik så skjöt jag upp på upplockningen så lite innan kl.16 vinkade jag hejdå och joinade familjen. Jag är verkligen glad att jag gick på träffen. För det första kul att träffa dem och för det andra jätte skönt att göra något helt annat. F hade också klarat rulijansen galant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar