söndag 15 februari 2015

Skönt veckoslut med hundvalp, födelsedagar, mexikaner och sim

Min systers familj fick hem sin nya familjemedlem, en Jack Russell valp, på fredagen så vi gick ju direkt och kolla på den. Den blev mycket förtjust i Umi, säkert när han är minst, och bet honom i fingrarna och i örat. Han vifta bort den men skrek samtidigt av förtjusning. Valpen är nog en riktig goding, som de flesta valpar ju är. På lördagen hade jag stora visioner på att baka en fantastiskt god choko kaka åt F som fyllde år. Hade hitta ett nytta lovande recept. Kakan blev helt fiasko, inte alls sådär choko kladdig god, utan platt och nästan lite bränd. Great! Nå, ibland så. Som tur behövde vi inte äta upp hela fanskapet själva för min systers familj kom på besök för de ville att valpen, som heter Lua, sku få träffa Xima. Träffen gick jätte bra och de var så söta tillsammans. Xima fatta genast att det var en liten valp och var inte alls sådär protektiv av sitt revir som hon kan vara om en vuxen hund kommer in i hennes hem.
























Men igen var Lua nästan mest intresserad av Umi, som tycker valpen är jätte rolig. Kakan gick också åt. På kvällen kom mina föräldar för att vara med Umi några timmar för vi for iväg på fest. En mexikansk familj som F lärt känna. De var verkligen jätte trevliga och där var folk från alla världens länder i alla olika åldrar. Trots kakan som blev fiasko så tror jag att F hade en fin födelsedag. Idag har vi babysimmat och sen ska vi iväg på min systersdotters födelsedagskalas. Ett skönt veckoslut med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar