måndag 27 augusti 2018

Snart är vi fem!

Imorgon kommer min mamma som stannar i 10 dagar för att hjälpa med Ava och Umi. Guldvärt!! På torsdag blir jag inlagd på sjukhus och på fredag görs det planerade snittet. Det är ju riktigt snart! Sen är vi fem + xima! Det är ju som att ha ett mindre dagis här hemma, haha. 3 barn under 4 1/2 år men det kommer att gå finemang.

Jo, vi har kläder på fast det ser lite naket ut.
Jag mår riktigt bra förutom att man känner sig stor och otymplig. Det enda jag riktigt kan klaga på att jag får oberäkneligt och plötsligt en nerv i låret i kläm. Tar så fruktansvärt ont och blir helt handikappad. Går inte att stiga på benet! Sen går det en halv dag utan problem, som igår var vi till stranden och jag kan fara o flänga nästan som vanligt tills det säger stopp, och jag ser ut som en enbenta pirat som försöker ta mig framåt. Umi undrade igår: mamma, why you gå sådär, like a pirate? Kommer inte att sakna slutet på graviditeten.

Ava och Umi har börjat borsta håret. Sabla skönt! De tror det växer ju mer de borstar så de kan hålla på en god stund.
Vardagen snurrar på som vanligt men fokus ligger nog på att både mommo och baby kommer. Igår funderade vi på hur stor månne babyn är. Tror nämligen de kommer att bli överraskade över hur liten den är. Storleken varierade från ett äppel till a mega super giant baby som kommer att bryta sig in i skolan genom väggen för dörren är för liten. Haha!

Nu är det dags att plocka upp barnen från summer school var de går några timmar om dagen. Det är de sista dagarna nu, sedan är de lediga en månad fram till första oktober. Hoppas både baby och jag återhämtar oss snabbt så vi kan hitta på en massa roligt.

Vi firade bröllopsdag i Valletta, 6 år som gifta, 10 år tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar