söndag 2 juli 2017

När det inte går som i Strömsö, part III, fast ändå kanske lite

Natten blev likadan, Ava kaskadspydde på allt, inklusive mig. Umi var uppe och fråga efter vatten en gång i timmen. Tyckte nog att han drack himla mycket men var så trött att jag somnade mellan varje visit. Vaknade på morgonen till att Umi står i vardagsrummet och spyr litervis av vatten på golvet. Jaja, helt klart för mycket vatten. Nåja, Ava gjorde samma en timme senare.

Trots att morgonen kändes ganska tung när ingendera villa äta något alls och hunden sku ut och jag inte visste hur jag sku fixa det, och det fanns en jäkla massa att tvätta, igen, plus att jag hittade en mus i köket så gick dagen bra. Hunden fick sina två promenader, vi var till och med och vattna plantor hos min vän Linda, Ava sov 3,5timmes siesta, Umi och jag hittade olika spel på telefonen, hängde tvätt och umgicks, damsög och moppade och eftermiddagen slutade med lite trädgårdshäng och barnen åt varsin portion pasta till middagen! Yes! Dessutom blåser det något otroligt mycket vilket är ljuvligt. Temperaturen har sjunkit till +28 inne!

Trots omständigheterna att vi varit hemma i dagarna tre och inte sett röken av en annan människa och barnen varit sjuka så tycker jag att vi klarat oss fint. Ingen har blivit riktigt nervös, alla varit  rätt sammarbetsvilliga (förutom musen som jag föröskte ta bild på), jag har hållits frisk och alla på relativt gott humör. Imorgon får jag fara på jobb och vila upp mig! Hurra för det.

Enda Ava åt på hela dagen var lite vattenmelon och två salta kex.
Idag på morgonen orkade Umi redan gå medan Ava fick sitta.
Barnen satt på eftermiddagen i trädgården på olika ställen och väntade på pappa!


Vi väntar också på att han kommer hem inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar