fredag 14 juli 2017

Lite allt möjligt

Dagarna och veckorna flyter ihop. Jag har två veckor kvar på jobbet. Egentligen har den officiella "hand over" redan gjorts till kunden men nu har vi en massa raporter att skriva och kontrakt att avsluta osv. Mitt team var ute och firade på tisdagen, började med champagne på kontoret, med kunden, sedan fin middag och en barrunda. Alla var lite slöa följande dag. Hah. Men visst är det en skön känsla när allt gått bra och enligt tidsplaneringen.

Om två veckor åker jag en snabb sväng till Finland, ensam, för att gå på en kompis bröllop. Ser jätte myket fram emot veckoslutet. Sedan åker vi några dagar senare hela familjen, inklusive Xima, till Finland för nästan en månad. Blir så skönt att skippa hettan en stund, att få vara med familjen, vara i skogen, andas sval luft, träffa vänner, äta fisk med nypotatis, och ja, allt det där. Här är varmt så in i norden.


Tycker jag varit ute på vift en hel del på sistone. Egentligen inte alls så många gånger men i relation till tidigare så har det väl blivit mer ofta nu. Gör så gott att träffa vänner över en middag.

Café del Mar, fantastisk utsikt.

Härliga Chelsea

Plötligt var stället helt fullt och volymen vreds upp till max. Såg helt kul ut men dags för oss att gå vidare.
Skickade en öppen ansökan till ett större internationellt företag, här på Malta, och de kallade mig på intervju till följande dag. Jätte trevliga, helt OK position (inte riktigt vad jag är ute efter), kunde ha varit en bra ingångsport till ett större företag men tackade nej pga lönen. Ja jag vet att lönerna på Malta är dåliga (nu talar jag inte om spelbranchen) men tycker nog att när det handlar om större firmor som vill ha en pga alla språk samt jobberfarenhet så måst de också kunna betala. Kanske det var ett misstag att tacka nej, det lär framtiden visa, men är nöjd med mitt beslut.

Barnen mår bra och spenderar sina dagar med F fast på måndagen börjar Umis summerschool. Han får gå några veckor tills vi åker till Finland. Det är på förmiddagarna mellan kl. 8.30-12 och man bhöver inte föra alla dagar. Tror det blir bra, för det blir ganska lite playdates när jag jobbar. Barnen har ju varandra men ack vad de också slåss stup i kvarten. Bra att lite separera dem.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar