tisdag 18 april 2017

På jakt efter påskägg

Igen så mycket man kunde skriva om vardagen, jobbet, kollegor, vänner och påskveckoslutet. Jag gör dock ett medvetet val att inte skriva om mitt jobb, trots att man gärna gjorde det. Det som jag dock kan säga är att jag jobbar fyra dagar i veckan och det är ju helt toppen. Man hinner med så mycket. Under påskhelgen hade vi flera vänner på besök, i olika omgångar. Vår trädgård är ju nämligen gjord för easter egg hunt. Det var så roligt och omtyckt av alla.


 

 

 





Vi hann också inhandla lite vårskor och simkläder åt barnen. Till stranden var vi också. Vädret växlade från riktigt varmt shortsväder till tröjväder. Gäller att ha en massa olika kläder med sig. Ingen har ännu doppat sig i havet.



Jag har börjat sova med öronproppar och det är heaven on earth. Jag hör inte ett skvatt och alla sover nätterna igenom. Jag brukar ju sova som en hund på vakt och stiger upp av minsta lilla ljud. Nu hör jag inte, så jag stiger inte upp, och barnen som eventuellt piper till (kanske de inte ens gör det?) somnar själva om. Well needed kan jag berätta.

2 kommentarer:

  1. Öronproppar är helt underbart. Själv har jag alltid öronproppar när jag sover. Sover så mycket bättre när det är tyst och jag slipper alla störande ljud. Bara vetskapen att man inte kommer att störas av ljud under natten gör att man sover bättre. Tycker det är hur skönt om helt att plugga in öronpropparna riktigt djupt i öronen och höra hur alla ljud stängs ute mer och mer när propparna expanderar i öronen för att till slut bli helt tyst.

    Ibland får jag dock lite ont i öronen av propparna. Du råkar inte har något bra tips på sköna öronproppar att sova med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra beskrivning av öronpropparnas fantastiska effekt! Jag önskar att jag kunde säga JA! har de bästa propparna men sanningen är den att jag använder såna som jag grävt fram från min mans necessär och de är såna som man får gratis i flyget.. Så ja, inte precis high class och dessutom faller de ur öronen under natten. Ska absolut investera i ett par ordentliga! Återkommer :)

      Radera