fredag 7 april 2017

Att jobba med sömnbrist

Denna vecka har jag jobbat ett par dagar med väldigt lite sömn. Har lagt mig tidigt men sedan har någon pipit till och jag har varit vaken från och till, och sedan efter att man sovit någon timme så har det vaknats igen och sedan har det varit kört för min del att somna om. Två morgnar var jag vaken efter kl.03. Så sjukt irriterande. Kan inte ens skylla destu mer på barnen för de sov djupt vidare. Nu är det inte så att jag ligger och grubblar över något specifikt eller upplever jobbstress eller dylikt, utan kan helt enkelt inte somna om.

Ena dagen funderade jag om jag borde fara på jobb femtiden, men näh, duschade och drack kaffe till klockan sex. Det värsta är inte när jag kör till jobbet utan där vid nio tiden, då kommer dippen i energinivån. Som tur var jag på fläng den ena dagen i fyra timmar, runt om Malta, så hann inte fokuser på att gäspa. Jag körde mellan jobbets skatterådgivare, DHL, agenter, betala räkningar, besökte lägenheter som hade problem och mellan varven handlade jag skruvar och 240 liter vatten. Hah, minsann omväxlande. Visst blir man trött av att köra runt i så många timmar i en minibuss (!), ja, använde jobbets större bil för sku plocka upp världens grejor på vägen, på smala trafikerade vägar för att inte glömma hitta parkering. Men å anda sidan är det verkligen kul att ha så omväxlande arbetsuppgifter. När jag inte på vift är mitt huvudansvar bokföringen, diverse rapporter, kontakt med underleverantörer osv.

Men snark, lite mer sömn tackar man inte nej till. Har desutom gått lite i osynk med barnen. Då när jag själv varit helt asigt trött och sovit som en sten så har Ava vaknat och villa sova på min dyna, så tätt att jag får fnatt och inte kan somna om, och hon skriker i högans sky om man försöker föra henne till egen säng vilker leder till att Umi vaknar osv, så ja, man uppoffrar sig. Och sen när barnen sover gott så ligger jag vaken. Stön!

Men otroligt hur långt man klarar sig på kaffe! Men nu har vi njutit av pizza-fredag och barnen ligger och snarkar i sina sängar. Härligt med veckoslut. Nu ska vi slöa och vila upp oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar