fredag 10 mars 2017

Kvällstrött

Redan där vid halv nio börjar jag snegla på klockan gäspandes och undrar hur i friden den kan vara så lite. Det är ju jätte sent, känns det som. Käkarna går nästan urled när jag gäspar så mycket. Kämpar fram till halv tio när jag ger upp och kastar mig i sängs och herre du min milde vad det är skönt. Brukar ännu scrolla på telefonen en stund eller läsa innan jag släcker lampan och slocknar som ett ljus. Så innerligt kvällstrött den senaste tiden. Har kanske att göra med att jag på sistone vaknat klockan fem varje morgon. Ofta piper Ava till den tiden. Antingen kommer hon till vår säng då eller behöver en snabb ompyssling för att somna om. Men det lyckas inte jag. På sitt sätt skönt att ligga i sängen och fundera på saker och läsa iltasanoma på telefonen men å andra sidan skulle en timme eller två till inte vara helt fel. Så här fräsch ser jag ut om kvällarna! Hah!


Det är förövrigt en sak som är dåligt med vårt boende att vi inte har ordentliga väggar eller dörrar mellan rummen. Svårt att stiga upp tidigt, gå i duschen, laga kaffe och vara uppe utan att alla andra vaknar. Å andra siden trivs vi ju så himla bra med resten så vi låter bli att fokusera på denna brist. Kanske vi en dag kan bo någonstans med ordentliga rum OCH en otrolig trädgård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar