tisdag 24 januari 2017

Ingefärsshots - this is it!

Det var min svägerska Karin som först tipsa mig om dessa shots och sen dess har jag sett dem lite här som där. Nu är jag redan helt frälst och övertygad om att "this is it", kommer att vara förevigt frisk och leva tills jag är hundra! Lagade min andra sats igår och den blev nog bättre än den första. Ack vad starkt men gott gott!

Jag använde detta recept. Eftersom vi också hade färsk chili hemma så skar jag med några skivor. Man värmer (inte koka) alltså 200 g grovt riven ingefära i en liter vatten i 20 minuter. Sila och lägg med en halv deci honung och när det svalnat pressar man i två citroner. Sila igen, häll i flaska och ta en shot 4-6 cl varje morgon. Förvara i kylskåpet och hållbarheten är cirka en månad. Barnen borde också få i sig en skvätt men de var inte så på hugget på att smaka. I love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar