onsdag 25 januari 2017

Hur har det gått utan pappan i familjen?

Nu är det ju endast två dagar sen han åkte och han kommer ju redan imorgon men måst säga att det gått utmärkt. Dock har jag haft precis alla förutsättningar på min sida, barnen har varit friska och glada, jag likaså, vi har inte haft brottom eller några måsten och vädret har varit absolut strålande. Första dagen kändes dock snopen och ensam för både vår dags playdate och middagsgäster hamna annulera, så det kändes jätte tråkigt. Beslöt dock att inte sitta och harma mig så vi var mycket ute och njöt av solen. Och sen blir det ju mycket promenerande eftersom hunden är van med två långa promenader per dag. På morgonen har jag tagit vagnen med men barnen har mest gått, eller Ava har suttit mellan varven, men Umi har gått hela vägen. Igår var det toppen för det fanns en massa pölar efter en regnig natt.



 

Idag joinade en främmande hund oss och Xima tyckte det var så roligt! De lekte massor. 


Både på måndag och tisdag eftermiddag gick jag snabba hurtiga promenader med båda barnen vilande i vagnen. Skönt att gå raskt 3,5 km och när man desstom skuffar på 45 kg så känns det ganska sportigt. Sen är det ju så härligt att hur man än svänger på det så går man alltid med otrolig havsutsikt.


Idag träffa vi en kompis vars dotter Umi trivs jätte bra med. Så kul!



Nu på eftermiddagen har vi en hundpromenad date och sen, ja, sen blir det matlagning, kvällsrutin, en natt och sen kommer pappan redan hem. Jee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar