söndag 11 december 2016

Vad sku man göra utan vänner?

Igen igår hade vi en urtrevlig vänträff. Alltså hurra! En svensk familj som vi nog träffat flera gånger men inte sedan sommaren, jå, hjälp vad tiden rusar iväg, kom till oss. Vi hann med en hundpromenad vid the red tower, lek, middag och åter igen lite lek. Det som var så kul var att alla barnen lekte fint tillsammans, också Ava kunde vara med och busa. De har tvillingar (flicka och pojke) som snart fyller 8 och en yngre flicka som blir 4 i början på nästa år. Barnen är urtrevliga och ja, båda föräldrarna såna som man vill umgås med. Skrev ju här om dagen om att det inte alltid är så att det klickar hela familjer emellan, dvs att alla trivs, men nu var det igen precis så!

Jag trivs med att bjuda hem vänner. Tycker om när det är fullt hus med mycket action. Ett hem lever liksom upp när alla vrån fylls med barn som leker och vuxna som konverserar mellan barnskratten. Får ofta höra att eftersom jag är så social så får jag säkert lätt vänner, och jo, det stämmer på sätt och vis. Jag skapar lätt kontakter men det är ju inte alltid som det blir riktiga vänner av det. Kan kännas lite tomt trots att man känner mycket folk. Kul att ha playdates, speciellt då när F jobbade, och det var viktigt för barnen men även mig att komma ut och träffa folk, men det är ju inte alltid så att man har jätte mycket gemensamt. Oftast är det ju hur trevligt som helst men man kan ändå sakna dom där när och kära vännerna. Men, nu tycker jag att vi börjat få ett riktigt härligt umgänge här. Livet sku nog vara så mycket tråkigare utan vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar