torsdag 25 augusti 2016

Vilken övertalningsförmåga

Imorse var jag riktigt sömnig. Umi som tyckte jag skulle stiga upp höll på med diverse övertalningsförsök.

- Mamma
- Hmm, ja?
- Mamma vakna nu, Umi äta kjipskjops (kripskrops som alla sorts flingor kallas i min familj)
- Nää, nu får du vänta lite.
- Hm, oj, Ava vakna, mamma kom
- Inte har hon alls vaknat, det är ju helt tyst.
- Pappa går Xima
- Ja, och?
- Mamma vakna, leka med Umi
- Nää, mamma vilar lite
- Umi också vila (kryper ut i sängen, yes jag vann en minut till)

Umi trippar iväg till köket och uttrycket glatt.

- Mamma, jätte gott kaffe kommer, Mamma kom! (F hade satt på kaffet som han brukar innan han gått ut med hunden).

Hehe, ganska bra försök fast sen kom den vinnande frasen.

- Oj mamma, Umi stor kisi, kom mamma, Umi stor kisi tuppen.
- Okej okej,

Hasar mig iväg, lyfter upp Umi på toaletten (han går inte på pottan för det är för bebisar = Ava). Umi klappar händer glatt.

- Bravo mamma, mamma vakna! Umi inte kisi. Nu går vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar