fredag 22 juli 2016

När man tycker man borde förklara sina inköp

Var i butiken idag med barnen och inhandlade en del inför festen som inte fanns i den andra butiken var vi köpt det mesta. När jag radade upp 15 st cider och ett par flaskor vittvin hade jag lust att kasta fram en kommentar om grillfest men höll mig. Det är bara så knepigt det där med att handla alkohol när man är med två små barn. Har alltid känt mig obekväm med att gå in i Alko med vagnen. Bara för att man köper en flaska vin betyder det ju inte att man nödvändigvis sväper den i en klunk men när man kommer från en väldigt alkoholfixerad kultur så tror man ju att alla tänker stackars barn. Jag lyckades dock hålla mig från att säga något pinsamt och packade min kass medan jag försökte obemärkt fräsa åt Umi att inte skrika. Föreställde mig att alla i kön tänkte att jag är mäkta irriterat på mitt barn och kommer att korka en flaska cider så fort vi kommer in i bilen. I verkligheten tänkte ingen säkert något alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar