tisdag 5 juli 2016

Klappa sig själv på axeln!

Tror många föräldrar är bra på självkritik. Har man månne för kort stubin, eländigt tålamod, leker man tillräckligt, är maten man serverar tillräckligt hälsosam osv osv vilket ju kan vara bra att ibland fundera över men man får inte glömma att klappa sig själv på axeln.

Vet ni vad, jag är jätte duktig på att få oss iväg, varje morgon, och vi är aldrig sena! Oftast har vi inte ens en tidpunkt att hålla men när vi har så är vi där. Jag vet precis hur länge allt tar på morgonen och jag har alltid c.15 min extra tid för diverse oplanerade situationer. Jag hittar på något varje dag med barnen och det är jag stolt och glad över. Det kan vara en tur till café-lekparken, en träff med en vän, eller som igår gick vi på arts & craft klass. Det var förövrigt så lyckat. Vi går en gång i veckan och Umi sitter helt stilla koncentrerat och pysslar på! Hade inte alls räknat med det. På något sätt har jag stämplat honom som den aktiva och lite missat detta med pyssel, kanske för att jag själv är mer den aktiva typen än pysslaren. Nu har vi dock blivit bättre på det och Umi sitter ofta med papper och pennor vid bordet.

Umis mästerverk från gårdagens klass och Avas till höger. Så gulligt!
Idag var vi till The President's Kitchen Garden var vi kunde leka, dricka kaffe, äta glass och ströva runt. Var dock inte så jätte länge för det var så himla varmt. Både Umi och jag var helt genomsvettiga. Jag mest för att jag skuffar, bär, fixar, springer efter och Umi för att han inte hålls stilla en sekund. Men roligt var det!


Visst tar det ibland emot att fara till nya ställen ensam med barnen, mycket roligare när F är med, men å andra sidan tvingar det mig att ta mig själv i kragen och bara fara. Vi har utforskat massor tillsammans, barnen och jag.


Så ja, jag är duktig att få oss iväg! Alla är vi bra på något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar