tisdag 12 april 2016

Vilket semesterväder!

Mina föräldrar som åker hem ikväll fick det finaste semestervädret man kan önska sig de två sista dagarna. Solen gassar, +23C, klarblå himmel och en perfekt liten bris. Vad har vi gjort då? Ja, vi har njutit av stranden och det har varit så roligt! Några timmar på förmiddagen har vi lekt, druckit kaffe, simmat, byggt sandkakor, ätit kex, tittat på folk och haft det lite sabla skönt. Umi har varit en riktig arbetsledare med helt klara visioner vem som ska göra vad. Hah!

 

Den stora stranden i Mellieha som är alldeles fantastiskt fin lär bli helt för packad under högsäsongen och när temperaturen kan vara +35C eller mer så blir det kanske inte så många stranddagar med en bebis och en tvååring så det gäller att njuta nu. Har också varit stor hjälp för mig att lära mig och få rutiner hur jag kunde göra om jag ensam går till stranden med barnen. Umi springer som tur inte rakt ut i vattnet så det gör ju det hela lättare men om man hamnar springa efter honom så får Ava hänga med och då blir ju väskorna ovaktade (jag menar nu inte att Ava kvaliciferas som en väskvaktare) och lämnar man inte väskorna så kan man ju inte gå i vattnet, ja ja, allt möjligt att fundera på. Ett par bonus bilder på Ava för hon är ju bara för gullig.

 

Hursomhaver har det varit super med mina föräldrar och tycker det är astråkigt att de åker hem idag, fast man måst se på det positiva att de kom, att det var lyckat och att de gärna kommer igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar