måndag 28 mars 2016

Svensk playdate

Idag for jag med barnen på playdate till Pembroke, vilket är cirka en tjugo minutes körfärd från Mellieha. Trots att Ava skrek hela vägen dit så gick körande bra och jag hitta också fram efter lite om och men. Vi träffade två svenska familjer i en fantastiskt fin lekpark. Det gjorde så gott för sinnet att träffa nya vänner, för Umi att leka av sig med andra barn, för Ava att dra i picknickfilten med vattenglasen och för oss alla att njuta av toppen väder. Det var riktigt varmt och knallblå himmel men eftersom vi ändå ännu är i mars så är det inte sådär sommarkokhett, sådär som det säkert blir. Tur det för jag hittade inte Umis hatt, som ju förståss hela tiden var i bilen. Det är otroligt hur en playdate kan ge så mycket energi och glädje, och då inte endast åt barnen. Jag hoppas på många fler. Jag är också super nöjd att jag tagit itu med körande för annars blir man lätt lite isolerad i norra delen av ön innan man förhoppningsvis hittar vänner även där. Eftersom jag både har bil och känner mig bekväm att köra så åker jag mer än gärna till olika ställen. Snart ska vi nog fixa en grill så vi kan bjuda in alla de fem svenska familjerna från FB gruppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar