lördag 6 februari 2016

Mor på vift

Igår hade jag en ytterst social dag! Först var jag på lunch med några gamla arbetsvänner från Bengtskärs fyr. Jobbade där som guide, matlagare, bäddare, vedhuggare, bastutändare och städare i många somrar, även på tidiga vårar och sena höstar. Mitt starkaste minne är nog när jag öppnade fyren efter vintern och sku sätta den i besöksskick och ta emot en grupp. Gruppen var liten så jag var ensam. Stormen överraskade oss så gruppens ankomst annulerades och därav även min avfärd från ön, så jag var på fyren ensam i en vecka. Mycket minnesvärt, spännande, härligt, ensamt, skrämmande och uppfriskande. Bilden tagen från Bengtskärs hemsida.


Nu var det ju inte alls det jag sku skriva om, men blir lite värm i hjärtat när jag talar om Bengtskär. På kvällen hade jag träff med mammorna från babyträffgruppen, då utan barn. Första gången vi träffades utan barn och fasen va kul det var. Det är nog en grupp som kommer, hoppas jag, att hänga ihop och hålla kontakt. Trots att vi är rätt olika på många sätt så har vi väldigt lika värderingar, syn på politik, samhället, barn, jämställdhet, feminism, rasism osv. Fantastiska individer! Vi åt  på Sando och tog sedan en sista på Rytmi. Åkte Uber hem vid midnatt. Perfekt när man har en kul kväll med god mat, goda drinkar samtidigt som man inte lider av huvuvärk nästa dag. Lite gäspig är man ju dock onekligen.

Hemma hade det även gått över förväntan. F hade haft en rikigt kul kväll med barnen och lite över nio sov de i sina egna sängar! Händer typ aldrig, så Bravo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar