fredag 29 januari 2016

Några vegetariska rätter

Jag var vegetarian i 9 år, de första åren åt jag inte fisk och sällan ägg, åren efter det åt jag nog fisk och ägg men inte kött, i whatever form. Har hört om vegetarianer som ibland äter höna. Hahaha! Vilket skämt. Anyways, har märkt att vi som familj rätt ofta äter kött, då höna, nötkött eller gris. Det känns både onödigt och tråkigt och jag märker att jag igen har ett större behov av vegetarisk mat. Dessutom så mår alla gott av det.

Lagade här om dagen en mycket god grönsaks-red curry-kokosmjölkwok, som jag lagade ofta back in the days. Skar en massa vitlök och en hel grön chili, rev en stor bit ingefära, skar en rödlök i skivor och ett helt blomkålshuvu och fräste allt detta i olja. Efter en stund tillsatt jag morötter i stavform, minimajs på burk, och till sist broccoli och paprika och en burk kokosmjölk och red curry paste. Riktigt starkt och gott. Som vanligt bjuds det på suddiga vardagsmatbilder.




Igår åt vi en god tomatsås med en massa champinjoner som serverades med pasta, färsk basilika och parmesan flakor. Simpelt och gott. Och yes, med pasta smakar ju alltid ett glas rött.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar