lördag 22 augusti 2015

Flunssan då?

One well, three to go. Ja alltså Umi är i världens form idag efter att ha sovit hela natten. Han hostar lite men är nästan inte alls mera snorig. Så skönt. Han dräglar något fruktansvärt, så att andra föräldrar i lekparken började skratta, haha. I natt har vi dock kämppat med Ava. Vaknade att hon höll på att storkna, fick inte luft. Hon var helt täppt och spädbarn andas ju enkom med näsan så inte så greit. Vi hade ännu hemma från Umis babytid ett visst nässpray. Det fungerade ganska bra för hon börja skrika och nysa och då kom det ut en massa. Sen fick vi stoppa en dyna under bäddmadrassen (hon sover ju med oss) så att hon sov i upprätt läge. Vi fick några timmars sömn här som där. F kände sig redan på morgonen förkyld. Min förkylning har utvecklats under dagen. Som bäst rinner min näsa i samma takt som Umis drägel. Charmigt minsann. Men jag och Umi har också hunnit med kula saker idag. På förmiddagen gick vi till lekparken och på eftermiddagen gick vi till mina föräldrars trädgård, själva är de borta, var vi kunde leka med vattenbalja, några skålar och badankor. Efter det gick jag även på en 3 km hundpromenad. Skönt att hållas igång trots förkylning. Ibland, då när förkylning inte är så illa, så tycker jag att det bara blir värre av att ligga hemma på soffan och tycka synd om sig själv. Dessutom behövde Umi ändå några programpunkter. Nu ska vi hoppas vi kryar på oss lika snabbt som Umi. Verkar lovande och sannolikt att det inte är en såndän långvarig vinter förkylning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar