söndag 14 juni 2015

Picknick, bastu och nu mot lande

Igår var det den varmaste dagen hittills denna sommar, typ +22 och strålande sol. Passligt nog hade vi inplanerad picknick på Fölisön med Fs teatergrupp. Där finns en allmän grill som värms med ved så det är bara att lägga på korv, grönsaker, bröd osv. Vi samlades runt grillen och sakta med säkert dök många upp. Vår grupp bestod av folk i olika åldrar från Finland, Iran, Marocko, Ryssland (Jekatinburg och Vladivostok) och då F från Irland/Algeriet. Roligt för mig att träffa sådär påriktigt de som F talat om. Intressant också att se hur det alltid finns några personer som liksom limmar ihop gruppen. Det var trevligt tills kvinnan från Marocko kom, då blev det fjång på gruppen, och trevlighetsnivån övergick till riktigt roligt; alla blev mycket mer pratsamma, livliga och skrattiga av sig. Henns personlighet och närvaro påverkade alla, och i mycket positiv bemärkelse. I de flesta sammanhang tycker jag att man kan urskilja en eller flera sådana personer, som endast med sin närvaro påverkar alla.

Grillplatsen var dock ganska långt borta från parkeringen så när vi sku hem så fick jag riktigt kämppa med att ta mig fram hela vägen. Attan vad magen spände. Som tur finns det en glasskiosk vid parkeringen så jag slängde mig på närmaste bänk och avnjöt en stor boll choklad glass. Den var jag väl värd, speciellt efter att ha ätit en massa grillkorv, gratäng, sallad, taboule och potatissallad, hehe. Middagen skippade jag dock för nu var magen full, så det blev en liten skål müsli istället.

På kvällen hade vi bastu här i vårt husbolag så vi turades om med att gå in i bastun medan Umi satt med två baljor och skvättade och fixade så tusan. Funkkar jätte bra! Nu ska vi börja packa för vi åker ut till lande för c.10 dagar. Eftersom regner öser ner så har vi inte precis jätte brottom utan avfärden får bli efter Umis siesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar