söndag 10 maj 2015

Umi började gnugga ögonen vid 10, time for förmiddagssiesta, och F packa väskan och for iväg på sin teater grej. Kvar blev ett sovande barn i vagnen, en munter hund och en morsdags firare. Vad kunde vara bättre än att gå och fixa i stugan? Tuttade på en eld i kaminen, älskar att pyssla med eld, bar lite ved, samlade kvistar i skogen, började sedan sopa, bära ut mattor och skrubba köket. Insåg att en och halv timme gått och kroppen började bli ordentligt styv. Jag är en skogsmulle typ så trivs bra med att vara ute och pyssla men ack, när kroppen sätter emot. Kanske det här med att bära ved och vatten, och samla kvistar, för att inte nämna vädra mattor inte är den bästa syssälsättningen för en 7 mån gravid kropp. Anyways, eftersom solen sken så hade jag med gårdagens husis som jag nu sku läsa ute i solen, men just när jag satt mig ner så gick solen bakom moln. Typiskt! What to do? Sitta kvar i stugan som har 11 grader inne, sitta ute i skuggan med en kall vind eller gå tillbaka till "stora huset" och riskera att Umi vaknar medan jag skuffar vagnen över grenar, kottar och diverse hinder? Jag tog risken och hurraa typen sov vidare. Nu har jag munnen full av choklad och tänker att en kopp kaffe sku sitta bra men orkar inte gå och koka, såpass styv och lat käner jag mig.

Tänker bara sitta här tills Umi vaknar. Sedan blir det lunch och fortsättning på gårdagens duplo zoo byggande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar