söndag 3 maj 2015

Hundglad mormor

Idag skall jag traska iväg med Umi och Xima och hälsa på min mormor. Hon tycker det är roligt att träffa oss alla men nog allra mest Xima. Det är nästan ingen idé att hälsa på där om man inte tar med hunden, haha. Hon är så djurkär och har haft olika djur hela livet. Hon har till exempel nog foton på barnbarnsbarnen på bokhyllan men fotona som står längst framme och hänger på kylskåpsdörren är på hennes olika hundar. Som bäst hade hon en blandhund (mest liknade den en Grand danois) som min morbror hittat på Teneriffa när den var valp och höll på att drunkna, en rottweiler som min morbror räddat från misshandel, en till rottweiler, min rufsiga dvärgpudel (som bodde med henne medan jag studerade i Norge), dagvaktade grannens tax och en katt. Det var livet det! Hon älskade att vara en del av denna pack. Nu har de alla dött och på grund att hon nästan är 90 år så vill hon inte ta ett nytt husdjur. Så det bästa man kan göra är besöka henne med hund och det skall jag göra idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar