måndag 27 april 2015

Sockerbelastning

Sitter på hälsostationen och har sockerbelastnings testet på gång. Som tur tog de genast emot mig när jag kom för jag var så himla hungrig. Jag är inte så kräsen när det kommer till mat men äter allra helst smörgås till frukost men en pain au chocolat slinker nog även ner om det bjuds men den ultra söta smörjan man erbjuds under testet är ingen super hit som frukost, men i alla fall fick det minsann fjutt på blodsockret.

Nu får jag sitta här och vänta, fick stränga order om att inte rymma, inte gå och promenera, inte somna, äta eller dricka. Yes, sir! Om en timme tas det blodprov igen. Och om ytterligare en timme igen. Då är det bara att njuta av den söta smaken i munnen och läsa dagens tidning.

Edit: Testet gick bra, började inte må illa och som bonus kunde jag helt i lugn och ro fokusera i ett par timmar på min redaktörs uppgift, dvs knappra in data i ett ny programvara jag skaffat. Kanske en idé att gå till labbet oftare så man får sitta ostört i ett par timmar med lite jobb, haha. Näh, blir nog bibban framöver. Men herregud vad kaffet och smörgåsen smakade gudomligt när jag äntligen fick hugga tänderna i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar