fredag 27 mars 2015

Tankeverksamhet

Mitt i vardagsrumban har jag lovat agera redaktör för en släktförening som önskar uppdatera sitt medlemsregister. Slutresultatet är en publikation som ska utkomma i juli. Borde inte vara för tidskrävande men får ändå hjärncellerna att vakna. Känns riktigt kul. För det första ska jag hitta ett lämpligt programvara som lämpar sig för amatörsläktforskning, lära mig hur det fungerar, sedan få all uppdaterad information från vissa ansvariga och sedan helt enkelt pilla med datan och fixa en publikation av det hela. Har nu surffat runt på nätet och hittat olika släktforskningsprogram och det är en helt ny värld som öppnat sig för mig. Har aldrig sysslar med sådant innan så det gäller verkligen att lära sig hur de olika programmen funkkar. Varje dag lär man sig något nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar