söndag 15 mars 2015

Iakttagelser från ett flygfält


Igår plockade jag upp mina föräldrar från flygfältet. Trots att jag tajmat min ankomst rätt bra med deras så fick jag ändå vänta en god stund pga väskorna.  Det var dock mycket underhållande att titta på folk. De flesta hade rätt obekväma möten, sku man krama, sku man skaka hand, vissa gjorde båda, andra ingendera trots att den ena inlett någon form av gest till försök. De flesta log i någon grad och ingen såg direkt arg eller sur ut men det var intressant att se hur besvärade folk var av en möjlig fysiskt kontakt i form av kram eller handskakning.  Så otroligt finländskt. Sedan fanns det givetvis även de som kastade sig i famnen på varandra och en som började gråta när den såg din mamma (antog jag fritt att det var).  Där fanns hundar som blev helt från sig när matte och husse kom och barn som blev allt från super glada till blyga. Många verkade också ha samma hobby, kolla vem som väntade på vem.  Det var ganska kul. Matchade den som anlände den som väntade eller kom det som en stor överraskning.  Plötsligt stod föräldrarna där och iakttagelserna tog slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar