tisdag 24 mars 2015

Gäsp

Vaknade kl.05.30 till "mamma mamma", gäsp. Monsieur var på gott humör men full av fart direkt från början. Jag hade sovit riktigt bra så kände mig inte ens farligt trött. Lekte och busade till kl. 07 tills det var dags för morgongröten, och då pam, slog tröttheten som en klubba i huvudet. Alltså gäsp. På pricket på i:et så börja Umi busa för fullt, var det inte frysen han kontinuerligt öppna så var  händerna i blomkrukan eller i hundens mun. Han har börjat leka tandläkare med Xima, lyfter på läppen och knuggar sina små fingrar mot dens tänder. Xima som har prisvärt tålamod kanske inte ändå tycker det är så kul så det är endast rättvist att lyfta bort honom från tandläkarrollen. Såhär höll han på, jag bara kände hur mitt tålamod höll på att rinna bort, långt bort. Tänk hur jäkla irriterad man kan bli på sin avkomma samtidigt som man kan sakna denne något otroligt en stund senare. Nu ska jag lugna nerverna och bada medan han sover sin tupplur. Sedan ska vi på mamma-bebis träff. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar