fredag 23 januari 2015

Ute på vift

Några veckor sedan tänkte jag att det sku vara kul att gå ut och äta, bara F och jag. Kom på att vi aldrig gjort det sen Umi fötts, ja verkligen, aldrig. För det mesta är Umi alltid med. Vi har varit ute par gånger tillsammans, utan Umi, men då med vänner och resten av gångerna så har vi varit skilda håll, så att ena varit hemma med Umi. De gånger vi lämnat Umi så har vi skött ärenden, så som köpa ny soffa på Ikea så inte värst romantiskt, eller gått i bastu här i vårt hus när vi har bastutur, vilket dock varit skönt. Daten var då planerad för ett par veckor sedan men sen kom den där hemska förkylningen som vi alla drabbades av, så det blev uppskjutet tills igår. Mina föräldrar kom som barnvaktare och vi åkte iväg.

Jag hade på hösten varit ute med vänner och äta på Soul Kitchen och tyckte att stämningen och maten var riktigt gemytlig så ville visa stället till F. Nå nu var det ju så att det var nästan helt tomt på folk, men maten var ändå god. Good old Soul Food. Kanske folk festat på onsdagen (lilla lördag) och vilade inför veckoslutet. I och med att själva ätande gick såpass snabbt pga lite folk så beslöt vi oss att ännu gå på en drink till Liberty or Death. Dessutom fick jag ett sms av min mamma kl.20.20 att Umi sover, slocknat som ett ljus. Han hade haft en social dag eftersom jag varit med honom på öppna förskolan och han vägrat sova eftermiddags siesta. Sover han så är det ju perfekt att gå på drink, tänkte vi då. Baren var nästan full men staden kändes i allmänhet ganska öde. Nästan inga folk på gatorna och många restauranger, förutom de mest hippaste relativt toma. Anyways, Liberty or Death var ett kult ställe och varje drink har en story.
Drinkarna!
Vi njöt av att vara ute på tumis och lyckades tala om annat än Umi, haha. Vi var dock hemma innan kl.22 och där satt han lilla skurken i min mammas famn. Haha! Han hade bara tagit en power nap på 40 min och var sedan pigg som en mört. Skurken! De hade dock haft roligt och mina föräldrar sa att de gärna kommer igen, vilket ju var kul att höra. Vi lyckades inte få honom att somna innan kl.23 och sedan vakna han full av iver kl.06. Ska bebisar inte sova typ 10 timmar natt...? En rolig kväll hade vi och visst behöver man det ibland, att göra något på tumis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar